Vilma Drew

Alla inlägg under augusti 2014

Av Vilma - 27 augusti 2014 08:30

Igår kväll var vi tvunga att avliva Izor.
Jag skrev innan att han hade blivit ttre men efter en dag blev han värre.
Han kunde inte gå, var förlamad i vänster halva. Huvudet var sne...
Han gnällde hela tiden för att han hade ont. Vi ville egentligen inte avliva honom, men han led.
Senare fick han stor kramp, blev blind. Vetrinären kom och han sa att Izor har en tumör.
Vila ifrid fina Izor <3

Av Vilma - 24 augusti 2014 09:24

Igår lördag vaknade jag av att pappa kom in på morgonen och sa att vi är tvungna att avlivna isor! (Jag har inte berättar detta innan men han kunde inte gå sen onsdsg men sedan tor o fre kunde han gå) och Igår lördag kan han ute alls gå. Men vi ville veta varför han inte kan gå. Så vi väntade en dag till. Mamma hade pratat med vänner o släkt, och de trordde att det kanske kunde vara borelia. Och det stämmde faktiskt lite, han hade haft en fästing.
Så mamma ringer vetrinären. Och köpter medicin till det.
Jag kommer inte berätta allt vad som hände men isor fick 4 kramper. Altså att han krampar rejält mycket.
Isor kunde inte äta inte ens skinka gick bra, men dricka kunde han lite.
Mamma fick hjälpa honom med att svälja tabletterna.
Efter kanske 4 timmar, så börjar isor piggna till liv.
Innan vifta han inte på svansen men nu gör han det. Han kan äta, han fick 1 helt skink paket eftersom han var så hungrig. Och han var verkligen värd det.
Idag är isor mycket piggare. Han kan gå lite men han är lite förlamad i ett bakben (man blir helt förlamad av borelia.)
Han kan äta och är super glad.
Men han är inte helt frisk men han ska få sina tabletter i 3-2 veckor.

Isor verkligen kämpade! <3

Av Vilma - 17 augusti 2014 22:13

Dagen började med att jag vaknade 12.00 på förmiddagen för igår kväll/natt var jag på fest hos Catta, hon firade sin 15 årsdag!
Men iallafall var det en regning söndag så humöret var inte på topp. Jag hade varningen inget att göra. Men gick ut med hunden i regent o mös med små kissarna. Pluggade lite till moped körkortet och åt lite. Så denna söndag har jag inte gjort så mycket.
Imorgon vill jag shoppa men då är jag tvungen att ta buss och byta bussar o det pallar jag inte :P
Det är inte min grej direkt.
Men kan väll packa ihopa lite saker tills skolan börjar å så. Men måndagen kommer inte heller hända så mycket.
Ha det bäst! :) ps, hår kommer några bilder från cattas fest!

Av Vilma - 11 augusti 2014 19:21

Snart börjar skolan.
Ska bli lite spännande, men skolan är inget man längtar till! I höst ska jag börja nian så vi kommer ha nationellapoven på våren nästa år. Det är heller inget man längtar till.
Dagarna har bara sprungit iväg! För jag har haft så kul på mitt simmarlov. Träffat kompisar, varit i Turkiet, åkt till Ullared, badat och solat, varit på läger och mycket mer kul!!
Vad har ni gjort?

Av Vilma - 5 augusti 2014 00:40

Igår Söndags åkte vi till min moster för att träffa släkten. Skulle bli kul att få träffa mormor och min mammas Moster Maggan.
Vi åt god mat och hade vattenkrig med Jonstan och Elliot. Men jag och Tilda hade väll mäst för vi blev mäst blötast...
Men Jonatan hängde med och hjälpte till :)
Sen blev det jätte god efterätt som jag hade gjort. Smakade en sådan rulltårta i Turiket och tyckte den var så god så jag testade på att göra min egen för första gången. Och det gick jätte bra!

En bra skyllt som vi såg på vägen vi körde till moster. ~ALLT KOMMER ATT BLI BRA~

Bild på när jag och Lisa provar kläder på Gekås.

Av Vilma - 2 augusti 2014 21:01

Igår åkte jag till Ullared. Tyvärr han vi bara vara där i 3 timmar för vi skulle hinna hem till en sak. Men vi åkte till Gekås med Lisa och Erica. Var så kul att träffa dem!
Men jag hann köpa det jag behövde.
Jag tog några bilder på plaggen och sakerna.
När vi va där var det riktigt många folk. Men det gick bra endå.

Hårinpackning för 16 kr

Ännu en hårinpackning för 25 kr

Ögonbrynskniv 5 kr.

En Power bank för 60kr
Jätte bra till att ladda i nöd ifall mobilen skulle dö ;)

2 tuggummi för 25 kr

35kr

Isadora nagellack för 20kr

Ögonbryns puder 35 kr.
Har testat det och älskar den verkligen! Man får med borste, pincet och en spegel. Ett wax och 2 olicka ögonbryns färger!

Lite godis blev det också för 25kr!
Gött gött :)

Deo, 15kr

--Nu kan vi gå över till kläder------------

Denna super snygga tröjan för 60kr

70 kr
Alla kläder blir på fel håll men vänd bara på mobilen/huvudet så ser ni! ;)

Rea 20kr kostar egentligen 60kr

70kr

Super söt tröja för 80kr
Älskar denna tröja <33

Klänning för 115kr ungefär (minns inte pris)

Klänning för 130kr
Älskar denna dress <33

Presentation


Hej Mitt namn är Vilma. Jag är en 16 årig tjej som bor i Skåne. Jag verkligen älskar att hålla på med allt som har att göra med bilder, videos och blogga. Det ni kommer få se på min blogg är allt om min vardag, Youtube och lite allt möjligt. (Jag har då

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

I vilken månad fyller jag år?
 April?
 Februari?
 Juni?
 Maj?
 September?
 Mars?
 Juli?
 Augusti?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Djur bilder :)

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards